En el seu dia ja vàrem descobrir alguns exercicis relaxants per realitzar abans de ficar-nos al llit. Però avui ens centrarem en diferents tècniques de relaxació que no requereixen gaire moviment físic. Com ja hem comentat en diferents ocasions l’estrès i els nervis fan que ens n’anem a dormir en un estat poc adient per descansar correctament. És per això que hem d’intentar relaxar-nos per tal que les nostres hores de son puguin aconseguir el seu propòsit, que no és altre que retornar-nos l’energia que hem gastat durant la jornada anterior.

De manera que si sou propensos a donar voltes i voltes al llit abans de quedar-vos adormits us interessarà conèixer tot el que us explicarem a continuació. Preneu nota i poseu en pràctica totes aquestes tècniques, ja que segons diferents estudis ofereixen molt bons resultats. Som-hi!!

La tècnica del 4-7-8

El seu nom pot sonar una mica estrany, però el cert és que aquest procediment té cada cop més seguidors entre les persones amb dificultats per dormir. És una tècnica de respiració que consisteix a inspirar aire durant 4 segons, mantenir-lo als pulmons durant uns altres 7 segons i posteriorment deixar-lo anar al llarg de 8 segons. Aquesta mateixa seqüència s’ha de repetir diverses vegades i de mica en mica ens notarem més relaxats. No cal dir que, per tal que tingui més efecte, l’hem de dur a terme ja ficats al llit i disposats a dormir.

Relaxació a través de la visualització

Per dur a terme aquesta tècnica s’ha de tenir una certa experiència, és a dir, els primers cops que es posi en pràctica és complicat que tingui l’efecte desitjat. Consisteix a visualitzar a través de la ment escenaris que ens provoquin la relaxació desitjada, com per exemple una platja, un bosc, un cel de color blau… També existeixen pistes d’àudio que ajuden a que sigui més fàcil crear aquestes imatges, moltes d’elles es poden aconseguir a través d’aplicació pel telèfon mòbil i en format mp3. Com hem dit, és un tècnica que com més es practica més es perfecciona, arribant a provocar estats de relaxació força beneficiosos pel nostre descans.

Música suau

Cada cop són més les persones que pateixen les molèsties que provoca l’elevat ritme de vida al que ens veiem sotmesos. És per això que tot allò que té a veure amb la relaxació ha experimentat un petit “boom” en els últims anys. Avui en dia poden trobar-se tot tipus de recopilacions musicals destinades a millorar el descans de la gent. Des de sons relaxants com les onades del mar fins a música elaborada especialment per tranquil·litzar a aquell qui està neguitós. Res com ficar-se al llit acompanyat d’uns auriculars i d’aquestes melodies, és molt probable que et despertis l’endemà havent dormit com un nen.

Estirar cames i respirar

Les cames són una de les parts del cos més inquietes. Gran part del dia estan en moviment i a la nit, si estem una mica nerviosos, ens costa mantenir-les quietes. Per mirar de buscar la relaxació tant a nivell físic com mental podem mirar de combinar aquestes dues tècniques. Una de respiració. Agafant aire fins que els nostres pulmons estiguin unflats al màxim, per després expulsar-lo molt a poc a poc. I una altra física. Flexionant les cames fins que aquestes mirin al sostre per després tornar a estirar-les mentre expulsem l’aire.

Si acostumeu a tenir problemes per agafar el son des de Ecomatalasser us recomanem que proveu qualsevol d’aquestes tècniques de relaxació. Són la millor manera per intentar que els nervis no us impedeixen descansar correctament.