¿Ets una persona gaire nerviosa? Si ho ets, et sentiràs enormement identificat amb el que t’explicarem en aquest post. I és que els nervis no ens fan cap bé. Apareixen sovint quan algun problema ens angoixa. Però també poder fer acte de presència a causa de l’elevat ritme de vida que portem avui en dia. Sigui quin sigui el motiu de la seva aparició el que està clar és que ens esguerren el dia i, en moltes ocasions, també la nit.

I és que és a l’hora d’anar a dormir quan de debò acusem els nervis acumulats. Voltes i voltes al llit, tot neguitosos. Els minuts passen i seguim amb els ulls com a plats, sense que aconseguim relaxar-nos per poder agafar el son. Us sona oi? Moltes són les persones que per mirar d’erradicar aquest problema passatger opten per ingerir algun tranquil·litzant o somnífer, sense ser conscients de que el que prenen és pura química i no els fa cap bé.

Existeixen multitud de remeis naturals per dormir bé. I tots ells tenen una cosa en comú; intentaran que descansis millor sense representar un perill per la teva salut. Abans d’optar per la solució dràstica de la pastilla has de provar-los, perquè una nit plàcida i tranquil·la és també possible amb mitjans 100% naturals. Aquests són alguns dels millors.

Infusió de til·la i camamilla

Ara que fa fred les infusions vénen força de gust. A més de fer-nos entrar en calor tenen moltes propietats relaxants, com és el cas de les que podem elaborar amb plantes com la til·la o la camamilla. Us recomanem que les prengueu pocs minuts abans de ficar-vos al llit. I que ho feu ja en un ambient relaxant, a ser possible en el mateix dormitori. Si la preneu ben tapats i mentre llegiu un bon llibre la relaxació està assegurada. Ho podeu provar i ens ho expliqueu!

Infusió de valeriana

La planta relaxant més coneguda és sens dubte la valeriana. S’ha pres sempre per alleujar els estats nerviosos lleus. Per èpoques d’exàmens, entrevistes de feina o dies que ja es preveuen complicats és l’acompanyant perfecte per aconseguir que els nervis no ens juguin una mala passada. I és clar, també a l’hora d’anar a dormir compleix perfectament amb el seu objectiu, ja que és un del principal remeis naturals per combatre l’insomni. En podeu comprar a qualsevol herboristeria.

Infusió de menta

En aquest cas la infusió de menta és més recomanable per l’estiu, ja que és una planta refrescant que a més de relaxar-nos ens alliberarà de la calor. Té components antiinflamatoris i sedants, per tant és especialment beneficiosa per la salut. En casos d’ansietat i estrès ocasional es pot prendre també durant el dia, no ens farà cap mal!

Suc de cirera

Les cireres són un dels aliments més adients per lluitar contra l’insomni. El seu consum eleva els nivells de melatonina i per tant ens ajuda a agafar el son. És per això que en podem menjar també quan ens trobem una mica neguitosos. I si no volem menjar-ne abans d’anar a dormir, podem optar per elaborar-ne un suc. Tan fàcil com agafar-ne un grapat, treure-li el pinyol, afegir-hi sucre i aigua al gust i passar-les per la liquadora. Un remei per dormir bé tan efectiu com saborós.

Suc de pastanaga i espinacs

Aquest suc t’aportarà tants beneficis per dormir com per la salut. Tant la pastanaga com els espinacs són una font important d’antioxidants i altres nutrients. És ideal prendre’l una mitja hora abans d’anar a dormir i per preparar-lo tan sols hem de liquar els ingredients amb una mica d’aigua fins que quedin pràcticament líquids. És important que un cop fet no el passem pel colador.

Els productes naturals al poder!! Si us trobeu nerviosos i no podeu descansar a la nit abans de sucumbir als medicaments intenteu solucionar el problema amb els recursos que la terra posa al nostre abast. A Ecomatalasser en som molt partidaris i potser quedareu sorpresos dels resultats. Bona sort!!

Descobriu també les coses que no hem de fer abans d’anar a dormir