Avui seguim parlant del descans dels més petits de la casa. I ho fem per centrar-nos en un problema força angoixant per ells com són els malsons. Tots els hem patit algun cop. Nits en que ens llevem espantats després d’haver viscut una experiència desagradable en somnis. En edat adulta resulta més senzill passar pàgina, ja que en el moment en que despertem som conscients de que l’hem viscut no era real. Però en el cas dels nens no és tan fàcil, perquè poden agafar-li por a la nit i convertir l’acte de ficar-se al llit en un autèntic suplici.

Els malsons infantils o terrors nocturns són un problema molt freqüent durant la infància. Amb més o menys assiduïtat totes les criatures els pateixen algun cop. És per això que és beneficiós que com a pares sapiguem reaccionar adequadament davant aquest fenomen. Per tant, passem a explicar-vos una sèrie de pautes que aconseguiran que el vostre fill pugui superar més rapidament aquesta situació. Som-hi!!

Intentar evitar les situacions d’estrès

Per aconseguir que els malsons deixin d’importunar el descans dels teus fills primer de tot has d’esbrinar quin és el factor que els provoca. En un nombre molt alt de casos els nens que pateixen aquest tipus de problema de manera freqüent han estat exposats a situacions d’estrès com per exemple un canvi d’escola, la separació dels pares, un canvi de casa… Per tant, com abans puguin tornar a agafar una rutina abans deixaran de tenir malsons.

Hem de ser comprensius

Aquest factor és molt important. Sempre que el nostre fill es desperti sobresaltat hem de mirar de tranquil·litzar-lo i ser comprensiu amb ell. Per molt que nosaltres estiguem mig adormits i cansats és vital que el petit se senti recolzat per qui més estima. Els segons que passen d’ençà que el nen es desperta fins que acudim en el seu ajut són uns instants en que ell es troba sol, indefens i en una situació força angoixant. Per això hem de fer-li costat i explicar-li que el que li passa no té importància, que tots els nens ho pateixen un cop o altre i que estem allà per protegir-lo.

Un company de somnis

Els nens petits solen tenir por a la foscor. Molts d’ells s’adormen ja pensant que es trobaran sols a la seva habitació i això afavoreix l’aparició dels malsons. Per evitar aquest factor és molt recomanable que el petit esculli algun peluix que pugui actuar com a company nocturn. Si no ho proposa ell, proposa-li tu la idea de dormir amb algun ninot al cual pugui abraçar tan fort com vulgui. Aquest acte tan simple pot ajudar força a què el nen no se sentí sol i pugui descansar bé. Si vol agafar més d’un peluix, aleshores t’hauràs d’assegurar de que te l’espai suficient al llit per poder dormir amb comoditat .

Llum al seu abast

Com ja hem dit anteriorment un dels factors que més angoixa als nens és la foscor. Per tant, també serà molt recomanable que col·loquem algun llum a prop seu que pugui encendre en cas de patir algun malson. Avui en dia es comercialitzen llums LED adhesives que es poden enganxar al capçal del mateix llit per tal que el nen pugui accionar-les en cas de despertar en mig de la nit.

Relaxació prèvia al son

Si voleu que el vostre fill tingui menys possibilitats de patir malsons és molt important que aconseguiu que es relaxi abans d’adormir-se. I com ho podem aconseguir? Doncs amb dues accions tan simples com un bany d’aigua calenta a l’hivern i tèbia a l’estiu o llegint un conte al llit i amb més aviat poca llum a l’habitació.

Des de Ecomatalasser desitgem que aquests consells que us hem compartit avui puguin ajudar-vos a fer desaparèixer els malsons dels vostres fills. Tot i que com ja heu pogut comprovar, nosaltres com a pares hi juguem un paper important com a figures protectores.