Poques són les persones adultes que dormen el nombre d’hores recomanat pels especialistes. Segons els metges, hem de gaudir d’un mínim de 7 hores de son si volem que aquest factor no afecti negativament la nostra salut. Però a l’hora de la veritat, uns cops per excés de feina i altres pels problemes que ens angoixen dia a dia, en molts casos resulta impossible descansar tot el temps necessari.

Sabem que aquest descans deficient no ens portarà res profitós. Ens costarà llevar-nos mes del compte, el nostre caràcter no serà precisament alegre, i tampoc rendirem a un bon nivell en les nostres obligacions diàries. Però, són aquests els pitjors problemes que ens pot comportar la falta de son? El cert és que no. Si el mal hàbit de dormir poc s’allarga massa podem estar en risc de patir algunes malalties més greus i serioses. A continuació en repassarem algunes, amb l’objectiu de fer-vos entendre que si com a norma general no descanseu correctament heu de buscar solucions al problema.

Obesitat

Pot semblar una mica estrany. Quina relació pot tenir dormir poc o malament amb engreixar alguns quilos? Doncs és ben cert. El descans deficient provoca apatia, i l’apatia afavoreix una mala alimentació que sovint acaba repercutint en un augment de pes. D’altra banda, si tenim son perquè no hem dormit el que calia és molt factible que incloem a la nostra dieta productes estimulants com el cafè o les llaminadures, els quals ens ajudin a suportar la jornada. I la cosa no acaba aquí. Dormir poc també altera el nostre ritme metabòlic, aconseguint que l’acumulació de greix sigui més factible.

Diabetis

En aquest cas s’ha de recalcar que la falta de descans no és un desencadenant directe de la diabetis. Però si pot arribar a facilitar la seva aparició si el cansament acumulat s’allarga massa en el temps. En el cas de les persones que ja pateixen diabetis si és especialment important que dormin bé i el nombre d’hores necessari. De fet s’han realitzat diferents estudis a universitats nord-americanes que afirmen que els diabètics que no dormen el que cal, mostren un menor control de glucosa a la sang, un factor negatiu per la producció d’insulina per part del nostre organisme.

Malalties coronàries

Com és lògic, si no disposem del temps necessari per regenerar-nos física i psicològicament el nostre orgue principal és retenteix. Com no podia ser d’un altra manera el nostre cor segueix bategant mentre dormim, però ho fa a un ritme completament diferent del de la resta del dia. Els estudis que s’han realitzat fins ara han demostrat que les persones que dormen habitualment menys de 7 hores al dia mostren una major acceleració del cor, i per tant, un major risc de contraure diferents tipus de malalties coronaries que poden afectar molt negativament a la nostra salut.

Malalties nervioses

No ho hem d’oblidar. No dormir el suficient no només ens afectarà a nivell físic. I és que el nostre estat de nervis també pot empitjorar si la nostra ment no descansa com deu mana. Problemes com l’ansietat o la depressió poden aparèixer si dormir poc es converteix en una característica habitual. D’alguna manera es converteix en un cercle viciós, ja que si dorms malament estaràs més nerviós i si estàs més nerviós de ben segur que dormiràs malament.

Com ja sabeu a Ecomatalasser li donem una especial importància al descans. I és que a pesar que és una activitat que potser no gaudim com d’altres representa un factor fonamental per gaudir d’una bona salut. Ho sabem. Avui en dia són molts els condicionants que poden importunar les nostres hores de son, però hem de fer un esforç perquè dormir bé sigui una de les nostres prioritats cada dia.