La migdiada és un costum molt nostre. Poder fer una petita becaina ben dinat és sens dubte un dels grans plaers d’aquesta vida. Tant en dies laborables, si l’horari ens ho permet, com als festius, dormir per un petit espai de temps després de dinar ens reactiva per poder afrontar les hores que li queden al dia amb els nivells d’energia al màxim.

Però com sol passar amb molts altres aspectes abusar de la migdiada també pot arribar a ser perjudicial per a la nostra salut. I us preguntareu; Per què? No hem quedat que dormint el nostre organisme es regenera física i psicològicament? La resposta a la segona qüestió és afirmativa, dormir és extremadament favorable pel nostre benestar, però és clar, quan toca, és a dir durant la nit. Per tant el que ens pot perjudicar no és el fet de fer una becaina, sinó el temps que duri. Si abusem de la migdiada tenim més números de patir certs problemes de salut. Us expliquem a continuació quins són i perquè tenen relació amb el dormir.

Diabetis

Son ja molts els estudis duts a terme que aporten dades molt sorprenents i preocupants sobre els efectes nocius que poden tenir sobre el nostre cos les migdiades. Segons la majoria d’ells dormir més 40 minuts després de dinar està seriosament relacionat amb síndromes metabòlics com la diabetis de tipus 2. Més de 300.000 persones han estat objecte de proves i tests que verifiquen aquesta teoria, ja que aquelles que afirmaven que feien llargues becaines de manera habitual patien en molts casos alguna malaltia com l’esmentada.

Sobrepès

Seguint amb la mateixa línia les migdiades excessivament llargues també son sinònim de sobrepès. Si potser aquest és un problema que pot semblar menys greu que l’anterior a la llarga no es així, ja que afavoreix l’aparició de problemes cardíacs que poden posar en seriós risc la nostra salut.

Malalties respiratòries

En aquest cas parlem de becaines que sobrepassen els 60 minuts de durada i que es realitzen de manera habitual. Els estudis realitzats durant 8 anys sobre 16.400 persones amb aquest hàbit demostren que dormir tanta estona ben dinat augmenta el risc de patir malalties respiratòries en un 32%. Si parlem de migdiades de 30 minuts el percentatge de risc descendeix fins al 14%.

¿Com ha de ser la migdiada perfecte?

Que ningú s’esveri. No heu de deixar de fer becaines per por a patir qualsevol de les malalties esmenades. Només s’han de tenir en compte un parell de conceptes per tal que siguin tan beneficioses per nosaltres com s’espera. En primer lloc no és recomanable quedar-nos adormits tan bon punt acabem de menjar. Si és possible hauríem de deixar passar un mínim de 15 minuts entre que ens aixequem de la taula i ens disposem a fer la migdiada. Això és per tal que puguem iniciar la digestió abans d’estirar-nos i puguem pair millor el dinar.

En segon lloc hem de tenir molt en compte l’estona que dormim. Com ja hem vist abans aquest és potser el factor de més risc, ja que no podem abusar-ne. La migdiada perfecte ha de durar entre 15 o 20 minuts. Aquest és el temps estipulat que necessita el nostre organisme per fer un petit “break” i tornar a rendir de nou al més alt nivell. De manera que tot el que sigui superar aquesta durada no ens farà cap bé.

Com heu pogut veure les coses que poden semblar més insignificants també tenen els seus perills. Sabent això esperem que gaudiu d’unes becaines tant curtes com saludables. I si és amb els productes de descans ecològics i artesanals d’Ecomatalasser doncs molt millor!!