Qualsevol pare o mare s’atribuirà aquesta frase amb total rotunditat; “el més important per mi és la salut dels meus fills”. I és que les nostres criatures són per nosaltres el tresor més valuós. Des de el mateix moment en que venen a aquest món el benestar propi passa a un segon terme, per dedicar tots els nostres esforços a protegir, cuidar i veure créixer la nostra descendència.

A l’hora d’exercir de pares mirem d’assegurar-nos de que els nostres petits creixen amb salut. Intentem que portin una alimentació saludable, que no es passin el dia davant de la tele, que facin una mica d’esport… però de vegades oblidem un factor importantíssim; el descans. Durant la infància les hores de son són més importants que mai, ja que és l’edat en que ens desenvolupem com a persones i hem de fer-ho a través de dormir les hores convenients.

Avui des d’Ecomatalasser volem explicar-vos qué podeu fer per tal de millorar els descans dels vostres fills. Seguint aquestes senzilles pautes aconseguireu crear una rutina de son, a través de la qual tindreu la certesa de que els vostres nens descansen com deu mana. Comencem.

No sopar gaire tard

Ho sabem. Amb el ritme de vida que duem avui en dia és complicat que la família se segui a taula més aviat d’hora. Però el cert és que hem d’insistir en que es important que les criatures sopin aviat per que puguin a anar a dormir havent fet la digestió. L’escenari ideal seria que el petit acabes de sopar un parell d’hores abans de ficar-se al llit, d’aquesta manera hi ha moltes més possibilitats de que agafi el son abans i de que no es desperti durant la nit. També és important que el sopar no sigui excessivament pesat, ja com menys lleuger sigui l’últim àpat del dia més costarà digerir-lo. Aquí teniu una llista dels aliments que poden ajudar-nos a dormir millor.

Anar al llit mitja hora abans

Als nens no els hi agrada dormir. És un espai de temps que associen amb l’avorriment, ja que no estan ni jugant, ni veien la tele ni en companya d’altres nens. Però això es pot modificar. Converteix el seu espai de descans en un lloc divertit, on el petit rigui i s’ho passi d’allò més bé. Com? Doncs tan fàcil com acompanyar-lo al llit mitja hora abans que es disposi a dormir. Serà moment per jugar a algun joc que ell esculli. Cal deixar clar que ho ha de ser un joc que li provoqui excitació, ja que el que busquem és la relaxació prèvia a agafar el son. Si el teu fill s’ho passa d’allò més bé ja no hauràs de barallar-te amb ell per tal que es fiqui al llit cada nit. S’ho prendrà com una cosa divertida e inclús pot ser que sigui ell mateix qui et demani d’anar a dormir més d’hora.

Un bon ús de mòbils i tablets

Sempre hem dit que els mòbils i les tablets han d’estar ben allunyats del nostre espai de descans. Donar un cop d’ull a les xarxes socials o comprovar els darrers mails del dia no ens ajudarà a dormir millor. Ara bé, en el cas dels nens aquests dispositius sí que poden ajudar al fet que es relaxin. Avui en dia hi ha multitud d’aplicacions destinades a la relaxació infantil. També a Youtube podem trobar vídeos de contes per nens, narrats de forma pausada i amb imatges tendres i prou adequades per ells. En resum, res d’aplicacions o jocs que puguin excitar al petit, en canvi, sí que podem utilitzar la tecnologia en favor nostre si és amb els mitjans adequats.

Crear una rutina de son és molt favorable per tal que els nens puguin descansar correctament. Això implica que els punts que hem esmentat s’han de dur a terme de manera regular, no puntual. Podem afegir altres accions com per exemple un bany poc abans de que el nen se’n vaig a dormir, d’aquesta manera es relaxarà amb més facilitat. O llegir un conte quan ja estigui ficat al llit. I tu? Quina tècnica fas servir per tal que el teu petit descansi com deu mana? Explica’ns-ho!