A l’hora de renovar el nostre espai de descans dediquem gairebé tota la nostra atenció a escollir un bon matalàs. Està bé que prioritzem aquesta elecció, ja que al cap i a la fi ha de ser còmode per tal que puguem descansar correctament. Però també li hem de donar molta importància al coixí, que s’encarregarà que el conjunt que formen l’esquena, la columna vertebral i les cervicals quedi perfectament alineat.

Però, com ho hem de fer per saber que escollim el coixí adequat? Hem de pensar que cada cop hi ha més persona que s’emporten el seu coixí quan marxen de viatge, ja que són incapaços de dormir bé sense ell. Per tant estem davant d’un complement imprescindible pel nostre descans. De manera que a continuació us explicarem que heu de tenir en compte a l’hora d’escollir-ne un, sempre en funció de la postura que soleu utilitzar per descansar a la nit. Som-hi!

Boca amunt

Si la teva postura habitual a l’hora de dormir és boca amunt aleshores serà recomanable que el teu coixí sigui més aviat estret. Si és així l’esquena i el coll quedaran perfectament alineats en una postura semblant a la que tenim quan estem en peu. Si el coixí fos massa ample i el teu cap quedés massa elevat les cervicals es veurien afectades per aquesta mala postura, propiciant l’aparició de molèsties en aquesta zona com per exemple la torticoli.

Boca avall

I que passa si dormim boca avall? Doncs en primer lloc s’ha de recalcar que aquesta és la pitjor postura per descansar. Els nostres pulmons reben massa pressió i els costa més treballar, una circumstància que no hauria d’experimentar el nostre cos i menys encara quan se suposa que estem descansant. Si així i tot segueixes dormint boca avall aleshores és recomanable que el teu coixí no estigui farcit de material gaire flonjo, amb l’objectiu que el teu cap no s’hi ensorri i puguis respirar sense problemes.

De costat

Al contrari del que succeïa dormint boca amunt si ho fem de costat serà beneficiós que utilitzem un coixí més aviat gruixut. Hem de pensar que per tal que la nostra columna vertebral es mantingui alineada amb el nostre cap aquest ha de romandre a una alçada considerable del matalàs. Així també evitarem que el seu pes recaigui sobre una de les nostres espatlles durant tota la nit.

Diferents postures

També és possible que siguis d’aquelles persones que no para quieta ni ben adormida. Si vas canviant de postura a mesura que van passant les hores és difícil encertar el coixí ideal. Però el que si et podem assegurar és que el més recomanable és que sigui flexible i estigui farcit de materials naturals, permetent que el nostre coll s’adapti a totes les posicions possibles.

Per l’Ecomatalasser els coixins són tan importants per la salut com els matalassos. Són dos peces de descans molt diferents però que, complementades a la perfecció, poden ser-nos tremendament favorables per la nostra salut. És per això que entre els nostres productes artesanals i ecològics podeu trobar fins a quatre coixins diferents, tots ells amb propietats molt saludables per al nostre organisme.

Aquests són els nostres coixins, tots ells elaborats amb productes naturals: Coixí espiga de Cal Pauet, Coixí Esquella, Coixí Dansa de l’Aliga i Coixí Cavalls de Vent. Podeu fer ‘click’ i esbrinar els materials amb els quals es fabriquen i les seves propietats. Que gaudiu d’un bon descans!!