Prop d’una quarta part de les persones adultes no descansen prou. Per això des de l’Ecomatalasser us proposem algunes recomanacions que els experts consideren bàsiques per facilitar el son i poder descansar bé.

1. La ventilació. Cal airejar i ventilar la nostra habitació cada dia uns 10 minuts. Una habitació neta, ventilada i amb una temperatura adequada ens permet sentir-nos més confortables.
2. A l’hivern, baixa la calefacció. Per una bona nit de somni, assegura’t que la teva habitació es trobi prou fresca. D’aquesta manera, l’ambient estarà en sincronia amb la temperatura interna del teu cos (que naturalment sol baixar durant les nits). La temperatura ideal per dormir està entre 19 i 26 graus,
3. Menjar. Evita els estimulants, com les begudes amb cafeïna, abans d’adormir-te. Els sopars copiosos afavoreixen la pesadesa i també dificulten el son. Els experts recomanen sopar almenys 90 minuts abans d’anar a dormir.
4. Evitar l’alcohol. S’ha demostrat que l’alcohol interfereix amb els bioritmes naturals del cos, ocasionant que la pressió arterial pugi i el ritme cardíac acceleri, quan a la nit el cos ha de relaxar-se. Intenta eliminar l’alcohol dins de les dues o tres hores prèvies a dormir-te.
5. Roba. Usa peces preferiblement àmplies i de cotó 100%.
6. Televisió i Internet. Evita veure pel·lícules o escenes que creen tensió emocional abans d’anar-te’n al llit.
7. Hora. Procura anar-te’n al llit sempre a la mateixa hora. Els patrons de conducta contribueixen a millorar el son.
8. Dutxa. Pren un bany o dutxa relaxant amb aigua calenta o temperada abans d’anar a dormir.
9. Matalàs. Tria un matalàs que s’adapti al teu pes i a la teva alçada. Renova’l si ja ha complert deu anys.
10. Rutina relaxant. Una activitat relaxant, lluny de llums brillants que poden causar excitació o ansietat, ajuda a separar l’activitat del temps de son i facilita el son profund durant la nit. Llegir o escoltar música suau, per exemple, ens ajudarà a relaxar-nos.