Quantes hores hem de dormir per afavorir la nostra salut? Aquesta és una de les preguntes del milió. Sabem que descansar poc a les nits no ens farà cap bé. I al mateix temps també hi ha estudis que afirmen que un excés d’hores de son pot perjudicar-nos. Per tant és evident que hem de buscar un terme mitjà. Ni poc ni massa. Però, quin és el nombre exacte d’hores? Vosaltres ho sabeu?

Avui des d’Ecomatalasser us expliquem quan heu de dormir per mirar d’estar pletòrics al dia següent. Segons els metges la quantitat d’hores que ha de descansar una persona en edat adulta és de 7. Però és clar, tot varia en funció de l’etapa de la nostra vida en la qual ens trobem. És a dir, un noi jove no necessita les mateixes hores de son que un avi. De manera que preneu nota i actueu en conseqüència. Aquí teniu les respostes.

Nadons de 0 a 3 mesos

Els nens acabats de néixer passen gran part del dia dormint. I és normal. Han de desenvolupar-se tant en l’àmbit físic com mental i aquesta és la millor manera de fer-ho. En qualsevol cas els professionals mèdics recomanen que dormin entre 14 i 17 hores diàries, sense que aquestes xifres hagin de ser exactes. Podem fixar els límits en 13 hores com a mínim i 18 com a màxim. Tot el que excedeixi aquestes xifres serà perjudicial per al petit.

Nadons de 4 a 11 mesos

Molt semblant a l’anterior grup. En aquest cas es rebaixa una mica el nombre d’hores, ja que els petits ja comencen a desenvolupar-se i dormen menys. En aquest cas es recomana que dormin entre 12 i 15 hores al llarg de tot el dia.

Nens d’entre 1 i 2 anys

En aquesta edat els nens comencen a dormir menys a la nit però segueixen fent la seva habitual migdiada. És important que de cap de les maneres dormin menys de 9 hores i que les seves becaines no durin més de 60 minuts, ja que després podria tenir problemes per agafar el son a la nit.

Nens entre 3 i 5 anys

Arriba l’hora d’anar a la llar d’infants. Els nens ja saben el que és matinar i fan una petita migdiada amb la resta de companys. El normal és que a l’hora d’anar a dormir caiguin rendits, per tant han de dormir entre 10 i 13 hores al dia.

Nens entre 6 i 13 anys

Durant aquests anys els nens experimenten grans canvis. Sol ser una edat en què són molt actius, i tota l’energia que cremen durant el dia l’ha de recuperar a través de les hores de son. Haurien de dormir un mínim de 9 hores al dia i un màxim d’11.

Adolescents d’entre 14 i 17 anys

Arribats a l’adolescència el descans pren encara més rellevància. I és que en edat d’estudi tot semblarà molt més senzill amb les hores de son adients. El desgast físic i mental d’un adolescent és important, de manera que haurà de dormir entre 9 i 11 hores per poder rendir al màxim en totes les seves matèries.

Adults de menys de 25 anys

Deixem enrere l’adolescència i ens convertim en una persona adulta. Ja no necessitem nombroses hores de descans per sentir-nos bé. Amb dormir entre 7 i 9 hores en tindrem prou per estar actius i desperts.

Adults d’entre 26 i 64 anys

En aquesta etapa comencen a sorgir les primeres dificultats per dormir com deu mana. La qualitat del nostre son disminueix. Ens resulta més complicat adormir-nos i més fàcil despertar-nos amb qualsevol soroll. Continuem necessitant entre 7 i 9 hores de descans però no sempre les obtindrem.

Adults de més de 65 anys.

A partir d’aquesta edat ens serà encara més complicat dormir a les nits. Per això també serà habitual realitzar petites becaines repartides al llarg del dia. Seria ideal dormir unes 7 o 8 hores diàries, tot i que de vegades no ens serà possible.

Com heu pogut comprovar la quantitat d’hores que hem de dormir varia en funció dels anys que tinguem. Teniu en compte la vostra edat i apliqueu les hores de son que us corresponen. La vostra salut i el vostre benestar es veuran molt afavorits.