Com ja hem dit en alguna ocasió la relaxació és un factor molt important per aconseguir un descans òptim. Ficar-nos al llit neguitosos no afavoreix la conciliació del son, mentre que si ho fem tranquils i relaxats ens serà més fàcil dormir plàcidament. Hi ha gent que dorm com una soca, encara no han col·locat el cap sobre el coixí i abans que ens adonem ja dormen, però desafortunadament cada cop és més habitual trobar persones amb dificultats per descansar com és degut.

És per això que existeixen moltíssims remeis dirigits a aquells que volen dormir bé però per diferents motius no ho aconsegueixen. Avui repassarem uns quants exercicis per realitzar abans de ficar-nos al llit, uns petits moviments que no comporten una gran activitat física i que ens ajudaran a descansar millor. Si voleu esbrinar quins són aquí els teniu.

Massatge al cap

Poques coses resulten més relaxants que un bon massatge. Però és clar, no sempre podem estar demanant a qui toqui que ens regali una bona frega abans d’anar a dormir. Nosaltres ens referim a un massatge al cap, una activitat que podem realitzar nosaltres mateixos sense haver de molestar a ningú. Ens el podem aplicar de major o menor intensitat, això ja va al gust de cadascun. La qüestió és aconseguir relaxar-nos per anar a dormir més tranquils. És favorable realitzar aquesta activitat quan ja estiguem ficats al llit, inclús amb el llum ja apagat, així ens serà més senzill relaxar-nos.

Exercicis de respiració

Aquest és un altre exercici força senzill que sol aportar grans resultats. No cal que siguis cap especialista en tècniques de relaxació, tan sols pren nota del que has de fer, no és gens complicat. T’hauràs d’asseure a la vora del llit amb l’esquena ben recte. Amb els ulls tancats omple els pulmons d’aire al màxim respirant pel nas i aguanta’l un parell de segons. Passat aquest petit període de temps expulsa’l per la boca fins a tornar a la teva capacitat pulmonar normal. Repeteix la pràctica tres cops i descansa. Pots fer tres tandes abans de ficar-te al llit.

Moviments de peus i mans

Potser aquesta tècnica no sembla tan relaxant com un bon massatge al cap o una respiració controlada, però també podem donar fe que dóna uns grans resultats. Consisteix en el moviment circular dels canells i els turmells, primer en una direcció i passats 3 minuts en un altre. És recomanable dur-lo a terme ja estirat al llit, justa abans d’anar a dormir. Si volem que aquest remei sigui encara més efectiu podem afegir música clàssica o ambiental a l’habitació o bé mitjançant uns auriculars.

Practicar yoga

Aquesta disciplina originària de l’índia és mundialment reconeguda gràcies als seus beneficis pel cos. A pesar que requereix una mínima activitat física el cert és que no ens activa, tot el contrari, provocant una important relaxació que ens ajudarà a agafar el son amb major facilitat. Hi ha infinitat de cursos on s’explica com treure el màxim profit a aquesta tècnica, de manera que si vols posar-la en pràctica abans d’anar a dormir et recomanem que hi assisteixis o bé que segueixis alguns dels millors tutorials que pots trobar a internet.

Que ús sembla? Coneixíeu aquestes tècniques? Les havíeu posat en pràctica algun cop? En una altra ocasió repassarem altres remeis per descansar millor però sens dubte aquests petits i senzills exercicis us ajudaran a dormir sense cap tipus de problema. Ja ho sabeu. Si us costa agafar el son potser és que no us fiqueu al llit suficientment relaxats. Bona nit!