Ja tenim aquí l’hivern. El pròxim 21 de desembre ens endinsem de ple a l’estació més freda de l’any, tres mesos en que les baixes temperatures converteixen el nostre llit en un santuari en el qual descansar i acurrucar-nos ben calentets. Aixecar-nos al matí sol convertir-se en un autèntic acte de fe, ja que, si no fos per les obligacions del dia a dia, podíem passar hores i hores al nostre espai de son.

Però desafortunadament trobar-nos a gust al llit no és sinònim de dormir bé. Durant l’hivern són diversos els factors que poden importunar el nostre descans. Per això avui a Ecomatalasser ens centrem en aquests problemes i en el que podem fer perquè durant els mesos més freds de l’any gaudim d’unes hores de son adequades i de qualitat. Descobrim-ho!

Temperatura agradable a l’habitació

És sens dubte un dels errors més habituals durant l’hivern. Intentem contrarestar les baixes temperatures convertint la nostra habitació en una autèntica caldera. I això no ens ajuda a descansar correctament. És molt probable que un excés de calor al nostre espai de descans ens faci dormir malament, ja que la temperatura adient per dormir sol rondar el 15ºC. D’aquesta manera podem tapar-nos amb la roba de llit sense patir les molèsties que provoca un ambient massa carregat i ajudant que al matí següent ens puguem llevar amb més facilitat.

Res de calefacció

Si volem evitar el punt anterior és molt important que mantinguem la calefacció apagada durant la nit o bé engegada però ben fluixeta. El moment en que podem passar més fred és a l’hora de ficar-nos al llit, per tant podem tenir-la encesa fins que la nostra habitació agafi una temperatura agradable i un cop ja ens tapem apagar-la, ja que nosaltres ja estem ben acomodats i protegits del fred. S’ha de recalcar a més que la calefacció ens acaba afectant a la gola i es negativa pel medi ambient.

Un bany o un dutxa d’aigua calenta

Si som molt fredolics aquest consell ens pot ser de gran utilitat. Una dutxa o un bany d’aigua calenta ens relaxarà i ens farà més fàcil que puguem agafar el son. A més, si el duem a terme just abans d’anar a dormir ens ajudarà al fet que ens fiquem al llit amb una temperatura corporal ideal per descansar. A l’estiu ho podem fer al revés. Una dutxa d’aigua freda ens farà dormir més fresquets.

Roba adequada per dormir

¿Quin tipus de pijama fas servir per dormir? Hi ha gent que dorm despullada. Altres que fan servir pijames més aviat finets ja que són calorosos i alguns en fan servir de gruixuts perquè no es treuen el fred del damunt ni quan son dins al llit. Nosaltres recomanem que feu servir roba en diferents capes. És a dir, que no utilitzeu una sola peça de roba gruixuda, ja que durant la nit podeu tenir calor i haureu de canviar-vos el pijama. Si feu servir dues peces més fines us en podeu treure una sense haver d’aixecar-vos del llit i per tant sense desvetllar-vos.

Segons l’Instituto de Medicina del Sueño, l’hivern és l’estació de l’any on apareixen amb més freqüència algunes patologies del son com les apnees i l’insomni. També durant aquests mesos ens refredem amb més facilitat, ja sigui degut al fet que agafem fred pel carrer o perquè ens contagiem d’algú altre. És per aquests motius que és especialment important dormir bé a l’hivern, ja que si el nostre organisme es regenera de manera satisfactòria les nostres defenses seran més potents i serà més difícil que aquests problemes de salut ens puguin afectar.

Així que ja ho sabeu. Gaudiu de les coses bones que te l’hivern, que també són moltes, i preneu nota de tot el que podeu fer per dormir bé durant els mesos més freds de l’any. I abrigueu-vos bé!!