A Ecomatalasser tenim un objectiu per damunt de tot; combatre els problemes de salut i el descans deficient amb productes elaborats a mà i 100% naturals. Un dels problemes més freqüents contra el que han de lluitar els nostres usuaris és l’insomni. Els nostres matalassos poden fer desaparèixer les molèsties que provoca aquest trastorn del son, però és recomanable que conegueu al vostre enemic, aquell que no us permet descansar bé durant la nit.

Per poder entendre el motiu pel qual no aconseguiu dormir amb facilitat és necessari que expliquem que és l’insomni i les diferents variants que existeixen d’aquest problema. Vols saber-ne mes? Doncs pren nota i comença a fer-li front!

¿Que és l’insomni?

Per començar s’ha de dir que prop del 50% de la població adulta pateix insomni en algun moment puntual de la seva vida. És a dir, estem parlant d’un problema que afecta molta gent. El podem definir com la incapacitat per dormir en qualitat o quantitat suficients com per sentir-nos descansats l’any demà. Moltes vegades es pensa que tenir insomni significa no agafar el son en tota la nit, però no té perquè ser així, ja que hi ha diferents graus d’intensitat

Tipus d’insomni

Els tipus d’insomni poden estar classificats segons el seu origen, segons les causes que el provoquen o segons la seva duració. Els ordenem a continuació.

Tipus d’insomni segons el seu origen

Insomni orgànic: Ve provocat per alguna malaltia de major o menor gravetat, però en cap cas relacionada amb problemes mentals.
Insomni no orgànic: En aquest cas si es relaciona la impossibilitat per dormir amb els problemes de caràcter nerviós com la depressió o l’ansietat.

Tipus d’Insomni segons les seves causes

Insomni extrínsec: Es refereix al fet que les causes que provoquen l’insomni són en aquest cas externes. Pot venir provocat per una època en què estem més estressats de l’habitual o degut que prenem algun cafè abans de ficar-nos al llit. Un exemple clar d’aquest tipus d’insomni són les persones que no dormen bé a causa de que fan diferents torns a la feina i no acaben d’agafar una rutina nocturna.
Insomni intrínsec: Tot el contrari que en l’anterior cas. Aquí els causants de l’insomni són altres trastorns com per exemple les apnees o el síndrome de les cames inquietes. És a dir, causes internes del propi organisme.

Tipus d’insomni segons la durada

Insomni transitori: La pròpia paraula ho diu, que no te una durada excessiva. El principal motiu de la seva aparició gairebé sempre sol ser el mateix. Algun viatge transoceànic que ens trastoqui els horaris o bé alguna situació estressant que ens provoqui un important estat de nervis.
Insomni de curta durada: Es considera com a insomni de curta durada aquell que no supera les tres setmanes. Ve provocat majoritàriament per canvis importants a la rutina diària, com per exemple un divorci o una mudança i en els nens un canvi d’escola.
Insomni crònic: És el més greu de tots, ja que impedeix que es descansi amb normalitat durant períodes llargs de temps. En la majoria dels casos sol venir provocat per malalties cròniques ja siguin físiques o psiquiàtriques. És el més perillós per la salut, ja que deteriora el nostre organisme.

Així doncs ja coneixeu tots els tipus d’insomni que existeixen. D’aquesta manera, si mai en patiu algun, podreu identificar-lo i actuar en conseqüència. I com no també us recomanem els productes d’Ecomatalasser, ja que són sens dubte la manera més natural i ecològica de combatre aquest trastorn.