A primera vista potser no ho sembla, però hi ha una llarga llista d’hàbits que si els duem a terme poc abans de ficar-nos al llit dificultaran força el nostre descans. I és que dormir sembla una tasca força fàcil però a l’hora de la veritat es converteix en un acte més complicat del que en un principi pot semblar.

Sabem que per descansar més plàcidament poder dur a terme certs actes, com per exemple prendre un got de llet calenta o realitzar exercicis relaxants poc abans d’anar al llit. Però, que és el que hem d’evitar a tota costa? Que pot fer que ens costi agafar el son? Preneu nota, perquè segur que practiqueu alguns d’aquests hàbits i sense saber-ho esteu empitjorant el vostre descans.

Exercici a darrera hora

Practicar esport és de les coses més favorables per la nostra salut. Sortir a córrer, anar al gimnàs o practicar qualsevol modalitat esportiva és molt beneficiós tant a nivell físic com psicològic i per això qualsevol metge ho recomana. Ara bé, és important tenir en compte els horaris en els quals ens exercitem. I és que l’exercici ens activa, provocant que fins ben passada una hora d’ençà que ens dutxem no siguem capaços de relaxar-nos al 100%. Per tant hem de procurar no fer esport a última hora del dia, ja que si no deixem passar un espai de temps prudencial fins que ens fiquem al llit ens serà molt més complicar agafar el son.

Fóra dispositius mòbils

Aquest és un dels hàbits més estesos d’ençà que els mòbils i les tablets han envaït el nostre espai de descans. Cada cop és més habitual trobar gent que assegura ficar-se al llit amb algun tipus de dispositiu mòbil. Ja sigui per contestar els últims mails de la jornada o per donar un repàs a les nostres xarxes socials el mòbil i la Tablet s’han convertit en els nostres companys d’habitació. Del que no som conscients és de que aquests dispositius, lluny de relaxar-nos, ens provoquen una excitació interna que més tard ens dificultarà el descans. Per tant heu d’establir uns horaris lliures d’aquests aparells, el vostre descans us ho agrairà.

Ni cafè ni alcohol a la nit

Com ja vàrem comentar a l’últim post la nostra alimentació influeix més del que ens pensem en el nostre descans. Si tenim problemas per dormir no hem de prendre ni cafè ni alcohol a partir de mitja tarda. Potser pensem que tant una cosa com l’altre només ens afecta si en prenem a última hora del dia, però podem trigar diverses hores en expulsar completament la cafeïna del cos. L’alcohol per la seva banda no ens impedirà dormir, però sí que ajuda al fet que ens despertem amb més facilitat durant la nit, per tant tampoc és recomanable.

No sopar tard

Sempre s’ha dit que l’esmorzar és l’àpat més important del dia. Segon els experts en nutrició, cal esmorzar bé, menjar de manera moderada i sopar aliments lleugers i de fàcil digestió. I és que ficar-nos al llit després d’haver dut a terme un sopar copiós serà sinònim de passar una mala nit. Però a més dels aliments que mengem és important que els ingerim com a mínim dues hores abans de ficar-nos al llit, ja que el nostre procés digestiu ha d’haver finalitzat quan estiguem llestos per descansar.

Bé, ja ho veieu. Hi ha infinitat de factors que poden influir negativament en el nostre descans. Segur que tu practiques algun d’aquests mals hàbits nocturns, costums que sense que ho sàpigues fan que et costi més agafar el son. Intenta no dur-los a terme si tens dificultats per descansar com deu mana, ja que dormir bé és junt amb l’alimentació el factor més important per la nostra salut. Cuida’t!!