Des de Ecomatalasser avui ens dirigim explícitament al gènere femení. I més concretament a aquelles dones i noies que es troben en estat de bona esperança o bé tenen pensat trobar-s’hi algun dia. Perquè l’embaràs provoca una sèrie de sensacions formidables, com la de sentir créixer un petit ésser humà al vostre interior. Però també alguna que altra molèstia, com les llargues nits en que costa agafar el son per culpa de les diferents fases del període de gestació.

És per això que hem recopilat una sèrie de consells que ús seran molt útils a l’hora de dormir durant l’embaràs. La qualitat de les hores de son és un factor molt importat sempre, però quan de tu depèn el benestar del teu futur fill doncs encara més. Preneu nota!

La postura ideal

Durant els primers mesos és normal que no notis gaire diferència, però a mesura que el teu ventre vagi agafant volum, serà més complicat trobar una postura còmode amb la que dormir tota la nit d’una tirada. El que has d’evitar de totes totes és dormir boca avall, ja que d’aquesta manera la pressió que exerceixes sobre la teva panxa no li fa cap bé a l’embrió.

En cas que la teva panxa ja tingui un volum considerable, més o menys a partir del cinquè mes d’embaràs, tampoc serà recomanable que dormis boca amunt, ja que el pes del teu ventre recaurà sobre tu mateixa i no et deixarà descansar com deu mana. De manera que la postura ideal per dormir a partir del sisè mes de gestació és de costat, i concretament sobre el costat esquerre, ja que segons els especialistes és d’aquesta manera com la sang circula millor i l’úter rep tots els nutrients necessaris pel seu correcte desenvolupament.

Per cert, si el pes de la panxa us provoca certa incomoditat podeu col·locar un coixí a sota perquè aquesta quedi recolzada. Dormireu molt millor, ja ho veureu.

Bona circulació a les cames

Un altre de les molèsties que sol provocar l’embaràs són els problemes de circulació. L’augment de pes està assegurat durant aquests 9 mesos i a mesura que el procés es va apropant al final doncs les cames solen fer una mica de mal. El malestar es presenta en forma de formigueig a la zona dels bessons i de vegades també a les cuixes. És per això que podem aprofitar les nostres hores de descans per combatre aquest problema. Tan senzill com col·locar un coixí o una manta doblegada entre el somier i el matalàs, fent que els nostres peus quedin lleugerament aixecats respecte a la resta del cos. Aquest simple moviment afavorirà la nostra circulació i ens ajudarà a que dormim millor fent desaparèixer aquesta desagradable sensació.

Evita les migdiades

És el peix que es mossega la cua. Si no dorms bé a la nit tens molts números d’acabar fent una bona migdiada al dia següent. I si fas una bona migdiada és més que probable que et costi agafar el son a l’hora d’anar a dormir. És a dir, és preferible aguantar sense fer becaines per tal que les teves hores nocturnes de descans siguin de qualitat, ja que evitaràs arrossegar una sensació de cansament excessiu durant el dia i nits de volta i volta a la matinada.

Esbrina també quins son els perills de la migdiada.

Roba ample

Sempre s’ha dit que els pijames són peces de roba que ens han d’anar una mica grans. I no és una qüestió de moda, sinó de comoditat. Per tant que la roba que fem servir sigui còmode encara serà més important durant l’embaràs, ja que el volum de la panxa augmenta i hem de gaudir de la màxima amplitud possible. A l’estiu els camisons són més frescos i permeten una major mobilitat. A l’hivern és més recomanable el pijama, això sí, una o dues talles més gran que de costum.

A Ecomatalasser esperem que aquests consells us ajudin a descansar correctament durant un procés tan bonic com l’embaràs. Dormir bé és una tasca no tan senzilla com sembla, i menys encara durant aquests mesos tan especials.