Per poder gaudir d’un bon descans hem de tenir en compte diferents factors. El nostre llit, i més concretament el nostre matalàs, n’és un de molt important. La temperatura de la nostra habitació també s’ha de tenir en compte a l’hora d’anar a dormir, ja que tant la calor com el fred no ajudaran al fet que gaudim d’un son reparador. I el nostre estat de nervis també afectarà d’una manera important al nostre descans, ja que si ens fiquem al llit el més relaxats possible dormirem bé amb molta més facilitat.

Però també és cert que hi ha factors molt més desconeguts que afavoreixen el nostre benestar nocturn sense que nosaltres ho sapiguem. Un exemple clar n’és l’alimentació. Sabem que anar a dormir amb l’estómac ple no ajuda a descansar correctament, però el que molta gent no sap és que hi ha aliments molt concrets que, per una raó o un altre, ens ajuden a dormir bé. Voleu saber quins són? Us ho expliquem a continuació.

Platan

Sempre s’ha dit que el plàtan era una fruita poc recomanable per consumir a la nit, ja que està conceptuat com un aliment una mica pesat i indigest. Però el cert és que menjar-ne un a l’hora de sopar provoca l’estimulació de melatonina i la serotonina, les hormones que regulen el nostre rellotge biològic i que ens ajuden a dormir plàcidament. A més a més també és un producte molt saludable gràcies al seu alt contingut en magnesi i potassi, substàncies que enforteixen el nostre cos i que acutuen com a relaxants musculars.

Llet calenta

Aquest és tot un clàssic. Moltíssima gent segueix el mateix ritual cada nit, aquell que l’obliga a beure un got de llet calenta abans d’anar a dormir. I és que la llet actua com a un important tranquil·litzant pel nostre cos i ens ajuda a descansar més plàcidament. Això és molt probable que ja ho sabéssiu. El que potser no sabíeu és el motiu pel qual això succeeix. La llet té un alt contingut en triptòfan, un aminoàcid essencial per la producció de l’anteriorment nomenada melatonina, i per tant juga un paper important en el nostre descans.

Nous i ametlles

Menjar fruits secs és en general molt beneficiós per la nostra salut. És recomanable fer-ho quan siguin crus, sense pell i sense sal per tal que les seves propietats siguin encara més positives pel nostre organisme. En aquest cas, les nous i les ametlles també són especialment adients per afavorir el nostre descans, ja que gràcies al triptòfan i al magnesi que contenen ens ajuden a agafar el son amb major facilitat. Aquestes dues varietats en concret també són famoses perquè col·laboren en la prevenció de l’insomni.

Civada

Menjar cereals és molt més habitual a l’hora d’esmorzar que no pas abans d’anar a dormir. Però és cert que algunes varietats com la civada resulten un autèntic remei casolà contra els problemes per agafar el son. A més de ser una potent cuidadora del sistema cardiovascular la civada també resulta molt beneficiosa per aquelles persones que pateixen diabetis. El seu consum provoca l’estimulació de la melatonina i per tant, si la combinen amb un got de llet calenta, obtenim un magnífic antídot contra les llargues nits d’insomni.

Cireres

Com ja ha quedat clar la melatonina juga un paper clau a l’hora de descansar com deu mana. I un altre dels aliments que aporta unes importants quantitats d’aquesta hormona al nostre organisme són les cireres, que a més de ser dolces i saboroses ens permeten dormir amb major facilitat evitant que ens despertem en mig de la nit. Al tractar-se d’una fruita de temporada en aquest cas podrem gaudir d’elles des de finals d’Abril fins ben acabat el mes d’Agost.

Com ja veieu dormir bé no només depèn de factors externs. Sense un bon matalàs natural i ecològic resulta més complicat obtenir un descans que ens permeti rendir al màxim l’endemà. Però una circumstància aparentment indiferent com l’alimentació també pot jugar un paper important a l’hora d’anar a dormir, de manera que ja ho sabeu, el que mengem també tindrà la seva repercussió positiva o negativa a l’hora de ficar-nos al llit.